Warunki gwarancji
WARUNKI GWARANCJI WYROBÓW METALOWYCH
- Niniejszą gwarancją objęte są usterki wyrobów spowodowane wadami materiałowymi i/lub defektami produkcyjnymi.
- Usługi gwarancyjne świadczone są przez Producenta po przedstawieniu przez Klienta:
- oryginału faktury VAT będącej dowodem zakupu,
- wadliwego produktu (kompletnego),
- zgłoszenia serwisowego z opisem usterki.
- Gwarancja jest ważna przez 12 miesięcy od daty zakupu podanej na oryginale dowodu zakupu.
- Wyrób wykazujący wady i usterki należy zgłosić bezpośrednio do Producenta. Wraz z nim należy przesłać szczegółowy opis problemu oraz oryginał dowodu zakupu. Wszelkie koszty związane z zapewnieniem transportu, bezpiecznego opakowania, ubezpieczeń i innym ryzykiem ponosi Klient.
- Usterki ujawnione w okresie gwarancji będą usunięte przez Producenta w terminie ustalonym przez strony, nie dłuższym jednak niż 14 dni roboczych liczonych od daty przyjęcia wyrobu do naprawy przez Producenta. Producent wyśle produkt zastępczy na czas trwania naprawy, o ile będzie miał taki dostępny w magazynie.
- Klientowi przysługuje prawo wymiany sprzętu na nowy, jeżeli:
- w okresie gwarancji Producent dokona czterech napraw istotnych, a wyrób nadal będzie wykazywał wady, które uniemożliwiają jego używanie zgodnie z przeznaczeniem,
- Producent stwierdzi na piśmie, że usunięcie wady jest niemożliwe.
Przy wymianie urządzenia na nowe potrąca się równoważność brakujących lub uszkodzonych przez Klienta elementów i koszt ich wymiany.
- Jeżeli wymiana produktu na nowy, zgodnie z p. 6, nie jest wykonalna, Klientowi przysługuje prawo do zwrotu zapłaconej ceny.
- Gwarancją nie są objęte:
- wypadki zaistniałe podczas transportu i przeładunku oraz wywołane tym uszkodzenia,
- uszkodzenia lub wadliwe działanie spowodowane niewłaściwym użytkowaniem lub nadużywaniem wyrobu, niedbałością klienta lub stosowaniem produktu niezgodnie z instrukcją obsługi albo przepisami bezpieczeństwa,
- mechaniczne uszkodzenia wyrobów i wywołane nimi wady,
- uszkodzenia lub wadliwe działanie wynikłe na skutek pożaru, powodzi, uderzenia pioruna, czy też innych klęsk żywiołowych, wojny czy niepokojów społecznych, nieprzewidzianych wypadków, korozji, rdzy, plam, normalnego zużycia w eksploatacji, czy też innych czynników zewnętrznych,
- urządzenia, które osoby inne niż Producent naruszyły lub w których przeprowadziły przeróbki, zmiany lub naprawy.
- Decyzja Producenta odnośnie zasadności zgłaszanych usterek jest decyzją ostateczną.
- Producent nie będzie ponosić odpowiedzialności za serwis gwarancyjny, jeżeli wymagane naprawy nie mogą być wykonane z powodu restrykcji importowo-eksportowych na części zamienne i/lub innych przepisów prawnych czy też nieprzewidzianych okoliczności uniemożliwiających przeprowadzenie naprawy.
- Wszelkie wadliwe produkty lub części, które wymieniono, stają się własnością Producenta
- Producent nie udziela upoważnień ani gwarancji odnośnie produktów, z wyjątkiem tych, które wyraźnie określono w niniejszym dokumencie. W żadnym wypadku nie będzie on odpowiedzialny wobec Klienta za utratę, uszkodzenie lub zniszczenie urządzenia wynikłe z innych przyczyn niż wady w nim tkwiące oraz nie będzie odpowiedzialny za szkody spowodowane wadami produktu. W szczególności uprawnienia z tytułu gwarancji nie obejmują prawa klienta do domagania się zwrotu utraconych zysków w związku z awarią wyrobu.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszymi Warunkami Gwarancji zastosowanie mają odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego.